Zorgkwekerij Mil Maasdijk biedt sinds 2007 een zinvolle dagbesteding voor mensen met een verstandelijke, psychische of lichamelijke beperking, autisme, NAH en alzheimer. Op de kwekerij worden diverse soorten groenten, fruit, plantjes, bloemen en kruiden geteeld en er zijn ook kippen, konijnen, hond en kat. Sinds een paar jaar is er een volledige fietsenmakerij afdeling waar jongeren de kans krijgen te onderzoeken of zij technische talenten hebben. De activiteiten omvatten verschillende disciplines; het aanleren van sociale vaardigheden, het bevorderen van de weerbaarheid, het leren stellen van prioriteiten, het stimuleren van samenwerking of zelfstandig werk en het  vergroten van de zelfredzaamheid. Voor iedereen is er wel een passende bezigheid: schoffelen, oogsten, dieren verzorgen, inmaken, inpakwerk, in de winkel helpen of in de fietsenmakerij. De jongere cliënten kiezen eerder voor de groentekwekerij of de fietsenmakerij. Licht dementerende cliënten nemen graag een kijkje in de authentieke druivenkas achter de herbouwde historische muur, zo is er voor ieder wat wils.

Zorgkwekerij Mil Maasdijk is een erkend leerbedrijf.

facebook: www.facebook.com/zorgkwekerijMilMaasdijk

Lange Kruisweg 4